7.9.12

Magic 8-ball.

Game on! Jag har blivit utmanad av den här bloggen. Gud så roligt - utmaningen är att berätta 8 fakta om mig själv - så här kommer 8 saker du kanske inte visste om moi...

1. Jag är född och uppvuxen i Växjö i Småland. Det är en väldigt mulen stad (många regndagar per år), vilket är perfekt om man gillar att läsa. Härifrån kommer inte bara Carolina Klüft och Charlotte Perelli (fast hon är egentligen från Hovmantorp) utan även Pär Lagerkvist och Elin Wägner (quite literary, som ni märker).

2. Den kommentar jag hör oftast är att jag pratar väldigt mycket, och väldigt snabbt. Då brukar jag skylla på att mina föräldrar träffades när de jobbade på radion tillsammans. Jag pratar även i sömnen.

3. Jag sprang mitt första marathon 2008 i Stockholm, och gjorde det igen 2011 (då var jag dock sjuk och det hela slutade med blödande fötter). Jag har även sprungit Lidingö Ultra och Lidingöloppet och har precis lyckats springa en mil under sextio minuter, vilket var en skitstor grej för mig. Så löparboomen i allmänhet och den litterära löparboomen passar mig ypperligt. Run = fun!

4. Jag läser nästan aldrig andra bokbloggar, eller andra bloggar överhuvudtaget, och tycker att de flesta är ganska långtråkiga. Lite hemskt, men sant. Jag tycker det är väldigt ointressant att läsa andras oftast alldeles för långa recensioner av böcker, men älskar att prata om litteratur med folk irl.

5. En sak som jag verkligen älskar är skräp-tv, ju sämre desto bättre! "You're cut off!", "Tough Love", "The Amazing Race" - GE - MIG - MER!

6. Avskyr restaurangkedjan Vapiano innerligt och kan inte för mitt liv förstå varför alla jämt vill gå dit och dessutom verkar tycka att det är så gott med den där degiga pastan och lite tillbehör på toppen. Och det idiotiska konceptet - hatar, verkligen hatar innerligt.

7. Älskar att smita iväg på bio under dagtid själv och bara koppla bort allt i mörkret. Gärna på riktigt usla amerikanska komedier där jag får gråta supermycket samtidigt som jag fullkomligen inhalerar coca-cola och översaltade popcorn.

8. Jag hävdar att jag är en morgonmänniska, och går gärna upp 05.30 för att få saker gjorda innan jobbet. Problemet är bara att jag egentligen är jättetrött på morgnarna, och nio gånger av tio istället snoozar tjugo gånger och går upp klockan 10.30 istället. Så kan det gå!

Jag tackar för denna roliga utmaning och bollar nu vidare till några av de få bloggar jag faktiskt läser, bring it on: Linda, Carl och Louise!

No comments: