28.9.11

September-Oktober.










Det här är en interaktiv moodboard (så Anna Wintour) inför min stundande, lantliga helg. Nu kanske ni tror att Little Miss Wannabe Blair Waldorf ska besöka The Hamptons med privatjet i helgen, men nej. Det blir Köpingsvik på Öland, rätt och slätt. Där ska jag bila runt och sjunga falskt till Orup, kolla på pumpor och höbalar, ha myskläder på mig under oljerock i fyra dagar i sträck, kanske läsa lite (det blir min nya på landet-favorit Minette Walters i så fall, har fortfarande ett bokmärke instucket i Blomsterkronan sedan min förra visit på ön) och dessutom ställa ut mina illustrationer tillsammans med bland andra den eminenta Saga Axberg SvenssonGalleri Blå Flagg. Rekommenderar varmt Ölands Skördefest till alla som vill ha en skön höstig helg med brasor, rödvinsglas och kalla morgonpromenader (eh, who am I kidding?). Vi ses!

No comments: