10.12.10

Lucka # 10 - Narniaböckerna.

Nu kommer jag att få stryk - men fan vad trött jag är på Harry Potter. Jag läste första boken för en miljard år sedan och tyckte att den var hur tråkig och barnslig som helst (ja, jag läste den på svenska, och nej, jag orkar inte höra mer). Nej, då föredrar jag kristne, galne gamle C.S. Lewis. När jag var liten läste vi Narniaböckerna på julen (det vill säga jag stängde in mig på mitt rum och läste dem och tuggade knäck). Ni som aldrig har läst alla i följd (rätt följd) i vuxen ålder kan sluta planera er julläsning nu, jag planerade den just åt er. 

P.S. Emily, Heléne och Moa, det här vänder sig särskilt till er om ni läser det här inlägget, våga bara inte skriva nån lång kommentar i ett försök att övertala mig att jag har fel - we've been there before! DS

P.P.S. Min favorits fiktiva omslag hittar ni här! DS

3 comments:

Helene said...

MEN ÅH. Jag satt och laddade, var precis på vippen att ösa ur mig något irriterat/entusiastiskt/övertalande. Men sen såg jag det sista. Det tar emot, men jag ska inte. Narnia är också finfin. Vi stannar där.

Emmas Bokhylla said...

Jo, underbara, det ar precis vad Nariniabockerna ar. Fullstandigt underbara och trollbinder mig fortfarande, 20 ar efter att jag forst horde talas om dem!

Anna W said...

hehe, visste det helene!

e - håller med!